Salgsbetingelser

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for all salg av varer fra denne nettsiden til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på siden er bare tilgjengelig på norsk.

For å kunne handle på denne nettsiden må du ha fylt 18 år. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

Vi leverer kun til Norge; i tilfelle vi skal sende til norsk kontinentalsokkel, Svalbard og fjerntliggende norske områder, ta kontakt pr epost for å avklare dette. Kjøpet er blant annet regulert i kjøpsloven, markedsføringsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post. Dersom du vil at vi skal sende eventuelle purringer, påkrav etc. til deg med e-post, kan du sende en epost om dette.

1. Parter

Selger er JM Handel, Solsletteveien 7A, 4019 Stavanger, registrert i Brønnøysund-registeret (www.brreg.no) med org.nr.: 990 100 845, e-post: info@123vann.no, og blir i det følgende benevnt «vi» eller «oss». Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din» eller «ditt».

2. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 3.

3. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil i tekst, priser og bilder kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

4. Priser

Priser i nettbutikken er eks 25% mva. Fast sats for frakt er kr 249 per ordre.  Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.

5. Betaling

Kjøpesummen gjøres opp med faktura eller ved forhåndsbetaling.
Ved uavhentede pakker fakturerer vi bestiller for våre utgifter for sending og retur + et gebyr på kr. 299 for å dekke våre utlegg.

6. Levering og forsinkelse

Din bestilling sendes innen 4 arbeidsdager etter at den er mottat, utenom helligdager og ferie. Pakken sendes via Posten og kan spores på Postens nettside. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

7. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

8. Dine rettigheter ved feil og mangler (reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss elektronisk. Før du sender noe i retur ta kontakt; dokumentasjon av skaden skal vanligvis kunne gjøres med bilde. Vi vil bekrefte mottak av alle reklamasjoner pr. e-post. Vi vil også pr. e-post bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet.

9. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter loven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen. Se for øvrig pkt. 8.

10. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Når du oppgir personopplysninger til oss samtykker du at vi bruker disse for å informere om tilbud. I praksis innebærer det at vi sender ut påminnelse om filterbytte. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg (det vil si: Posten), eller i lovbestemte tilfeller.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via mail info@123vann.no.

11. Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert eventuelle renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

12. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i Stavanger verneting.