Spørsmål og svar

Vi har noen reservedeler, så mangler du en del eller har noe gått i stykker, send oss en epost.
Vanndispenseren har to års garanti.

Vanlige spørsmål

Hvor ofte må filteret skiftes ut?

Vi anbefaler årlig utskifting av filteret. Unntaksvis (ved dårlig vannkvalitet) må filteret skiftes noe oftere. Filteret kan bestilles på denne nettsiden.

Må systemet kobles til vannledning?

Nei. Vann fylles på øverst i vannbeholderen med litermål eller lignende. Du bruker vanlig vann fra springen.

Er det noen månedlige kostnader utenom kjøpesummen?

Nei, det er ingen månedlige kostnader. Du eier systemet selv, og fyller på med vann fra springen. Det eneste vi anbefaler er årlig utskiftning av filteret. Unntaksvis (ved dårlig vannkvalitet) må filteret skiftes noe oftere.

Er det mulig å skru av oppvarmingsfunksjonen?

Ja. Oppvarming og kjøling fungerer uavhengig av hverandre og det er separate brytere for det på baksiden av dispenseren. Dette er en fin måte å spare strøm på.

Hva slags vedlikehold trenger systemet?

Utenom påfylling av vann anbefaler vi månedlig rengjøring med vann: delene til vannbeholderen vaskes/spyles med vann, og filtrene skylles. Les ellers denne prosedyren for vedlikehold.

Hvordan fungerer det med desinfeksjon av utstyret?

Desinfeksjon er enkelt og kan du lett ta selv.

Hvor kaldt blir det kalde vannet?

Vår vanndispenser 16LE kjøler ned til cirka 4 grader. Dette påvirkes av bl.a. omgivelsestemperatur.

Hvor varmt blir det varme vannet?

Cirka 90 grader som er en fin temperatur til pulverkaffe, te, rett i koppen-suppe osv.

Hvor lang leveringstid er det?

Varene er på lager i Norge og sendes vanligvis innen to dager etter mottatt bestilling.